من یه دختر یه همسر یه خواهر و در آینده یه مادرم...

من یه دختر یه همسر یه خواهر و در آینده یه مادرم...

من مامان یه دختر کوچولوی دوست داشتنی شدم
من یه دختر یه همسر یه خواهر و در آینده یه مادرم...

من یه دختر یه همسر یه خواهر و در آینده یه مادرم...

من مامان یه دختر کوچولوی دوست داشتنی شدم

روزگار کودکی


شماهام بچگی ها توی کوچه با دخترا لی لی بازی میکردین چه حالی داشت...
ما جلوی در خونه هامون سنگ فرش های سیمانی بزرگی بود که طبق یه قانون نانوشته بین همه دخترای شهرک نفت همه جا لی لی بود اخه کاملا بی عیب و نقص بود هرجا که میخواستی بازی کنی لی لی اماده بود...فقط کافی بود شماره هارو بنویسی تا لی لی حاضر باشه و شروع کنین به بازی کردن
دخترای هم سن و سال من که توی شهرک نفت اهواز ساکن بودن میدونن من چی می گم...
اخرین باری که چشمم به اون سنگ فرش های سیمانی افتاد وقتی بود که داشتن اونا رو میکندن تا سنگ های کوچولوی زرشکی و سفید بی روحی بذارن که به درد لی لی بازی کردن هیچ دختر بچه ای نمیخورد...
چقدر دلم واسه اون سنگ های بزرگ سیمانی که برای ما پراز خاطره و پراز دوستی بود تنگ شده...
یه کار دیگه که توی حیاط های شهرک نفت بازی میکردیم بالا بلندی بود نمیدونم جاهای دیگه چی بهش میگن بازی اینطوری بود که یکی گرگ بود و بقیه برای فرار از دستش باید به بلندی پناه میبردن و گرگ هرکس رو میگرفتن اون شخص گرگ میشد حیاط های شهرک نفت پراز سکوهای کوتاه و بلند بود و خوراک بازی بالا بلندی...
اون موقع ها تو کوچه ها همیشه یه بچه رو بلندی بود و یکی دیگه پایین منتظر بود تا دوستش یه لحظه بیاد پایین و گرگ بشه اخرین باری که این صحنه رو دیدین یاددتونه؟
ماها قایم موشک هم بازی میکردیم اخه حیاط ها پراز ستون و درخت و گوشه و کنار واسه بازی بود لابلای مورد ها جای مورد علاقه من بود واسه قایم شدن هرچند هروقت بیرون میومدم یکی دوتا ملخ توی لباسام جا خوش میکرد ولی خب جای خفنی بود واسه قایم شدن...
اونموقع ها وقتی بزرگترها از جایی رد میشدن یه بچه اویزون میشد تا پشتشون قایم شه و مدام هیس هیس میکرد تا لوش ندن و دوستش جاش رو پیدا نکنه الان کدوم بزرگتری حوصله این کار رو داره اصلا الان بچه ای این کارو میکنه؟
ما زو هم بازی میکردیم اصلا حیاط ها یه تیکه هم داشت که مخصوص زو بود...
تازه ما جاکولری هم داشتیم که روش بشینیم و لواشک و پفک بخوریم اینو دیگه همه بچه های اهواز و خوزستان یادشون...
ولی خدایی الان فکرش رو که میکنم ما اونموقع ها این همه دوست داشتیم و همیشه تو کوچه بازی میکردیم و الان هم با خاطراتش خوشیم ولی بچه های ما توی این اپارتمان ها دلشون به چی خوشه ...دخترا هیچ وقت لذت لی لی کشیدن و لی لی بازی کردن رو نمی فهمند اونا هیچ وقت نمی فهمن چرا مامان هاشون گاهی اوقات مراقبن پاشون رو خط نره...
اونا هیچ لذت گرگ نشدن رو توی یه بازی درک نمیکنن...
اونا هیچ وقت مزه قایم شدن پشت سر یه رهگذر یا لای درخت هارو نمی فهمن
بچه های ما هرگز نمی فهمن چرا پدراشون به اینکه چقدر میتونن بگن زووووو افتخار میکنن...
پسرای ما لذت دویدن دنبال یه گربه رو هیچ وقت حس نمی کنن دخترای ما هیچ وقت نمی فهمن چه حالی داره وقتی توی کوچه یه زیر انداز بندازی و بشه خونت و تمام دخترای محل خاله های عروسکت...برای اونا هیچ وقت پفک غذای شاهانه نیست برای اونا هیچ وقت اب چای داغ و لب سوز نیست...
بچه های ما دیگه نمی بینن مامانا تو کوچه ها با هم و کنار هم میشینن و حرف میزنن دیگه همسایه ها خاله و عمو نیستن ...
دبگه وقتی یه غریبه وارد محل میشه همه نمی فهمن ...
دیگه حتی واسه پسرا همه دخترای محل ناموس نیستن...
دیگه هیچی مثل قبل نیست ...
من دلم واسه قبل تنگ شده...
من بچگی هام رو همون روزای رنگی
واسه اون روزایی که زندگی تو کوچه با صدای جیغ و داد بچه ها جریان داشت...

 

نظرات 15 + ارسال نظر
آتنا 23 شهریور 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

وای این مطلبت من رو برد به روزای قدیم راست می گی اون شادی و لذت ها دیگه تکرار نمیشه بچه های سوسول الان هم هیچ وقت اون لذت ها رو درک نمی کنن لذتشون شده لپ الپ و تبلت

خیلی هاشون نمیدونن لی لی چیه

alireza 2 مهر 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

salam khoobi omidvaram mno beja avorde bashi
bacheat fogholade zibast khoda hefzesh kone barat arezooye khosgbakhti daram

شرمنده به یاد ندارم ولی ممنون زنده باشید

سلام وبلاگتون زیباست خوشحال میشیم به ما هم سربزنیدوامیدواریم مطالب براتون مفید باشه

ممنون مزاحم میشم

نازنین 20 مهر 1392 ساعت 09:05 ق.ظ http://zendegiroozmare.blogfa.com

یادش بخیر واقعا دلم خواست
من بهش میگم بهشت
قشنگترین روزای زندگی همه مون بود

مقدسی 25 آبان 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://davoodmoghadasi.persianblog.ir/

سلام
با خواندن نوشته ی شما رفتم به عالم کودکی. گرگم به هوا و الک دولک و ..... یادش بخیر روزهای خوب و شیرین کودکی

آفرین 30 آبان 1392 ساعت 10:43 ق.ظ http://mylivesky.blogsky.com

وای گلابتون دلم هوا کرد البته من هیچ وقت تو کوچه نمی رفتم ولی تو مدرسه یا خونه آقابزرگم خیلی لی لی و بالا بلندی بازی می کردیم.

سیمین 13 آذر 1392 ساعت 12:13 ب.ظ

ستاره جون من اخرین بار وقتی حامله بودی اومدم وبت مدتی نت نداشتم خیلی خوشحالم که کوچولوت سالم به دنیا اومد از طرف من بوسش کن
امیدوارم روز به روز خوشبخت تر بشین....
منم با ورق زدن خوشبختیتون یکم به این روزگار امیدوار بشم

ishala hamishe khoshbakht bashi va omidvar

علی 11 بهمن 1392 ساعت 10:27 ق.ظ

مرسی عالی بود
من الان اهل بروجرد هستم شما اهل کجایید

اگروبلاک رو کامل بخونید متوجه میشید

... 6 اسفند 1392 ساعت 05:40 ب.ظ

....

مامان مرضیه 30 فروردین 1393 ساعت 01:21 ب.ظ http://golebabone.blogfa.com/http://

سلام منم خوزستانیموحرفاتو همشو درک کردم اشکم در اومد رفتم ب بچگی و برگشتم

قصه عشق ما 18 تیر 1393 ساعت 04:46 ب.ظ http://http://mf2481390.blogfa.com/

چه جالب
خواهر من هم شهرک نفت زندگی میکنه.....
سالها بعد خواهر زاده ام تو خاطراتش مثه شما مینویسه.......چقدر جالب.خاله فداش شه....
اتفاق ادمو به کجا که نمیبره...از شمال سر سبز.....
به گرمای جنوب.....
اما من عاشق اهوازم....چند بار هم اومدم و برام بسیار لذتبخش بود
شادکام باشی عزیزم...

خدا حفظ کنه هردو رو براتون

مانی عسل 21 تیر 1393 ساعت 02:06 ب.ظ http://manieasal.blogfa.com/

حالم خوب بود پستتو خوندم به هم ریختم
چشمام اشک زد
مثل وقتی برنامه یادگاری شبکه 3 رو میبینم و آروم اشک میریزم
همه اون بچه ها الان دلتنگن
شک نکن

شک ندارم مطمءنم که دلتنگم همونطور که من هستم

آجیده 27 تیر 1393 ساعت 07:47 ق.ظ http://ajide.blogfa.com

آی گفتی. دیگه طناب بازی و هفت سنگ و کش بازی و لی لی و مامان بازی جای خودش رو به وایبر و چت و تماشای سریال داده!! دلم تنگ شد برای اون دوران.
من کارهای دستی خودم روتو وبلاگم می ذارم. خوشحال می شم ببینی اگه قابل دونستی با اسم آجیده لینکم کنی.
به مادر و خواهر و فک و فامیل و دوست و اشنا هم معرفیم کن شاید بخوان سفارش بدن بخرن
تشکر

فروشگاه 7 شهریور 1393 ساعت 07:14 ب.ظ

فروشگاه اینترنتی مارال ، عرضه کننده انواع شال و کلاه و عروسک و ست آتلیه و ..... بافتنی ارزان و شیک و مدرن .


از فروشگاه اینترنتی مارال دیدن نمایید و به دوستانتان اطلاع دهید :


http://redheart.hamvar.ir

پریسا 17 تیر 1394 ساعت 01:30 ب.ظ http://calories.mihanblog.com/

سلام سلام سلام!
دنبال تناسب اندامی یا میخوای اندامتو متناسب نگه داری؟
یا شادم از اون آدمایی که میگن من اگه شیرینی بخورم چاق میشم!
اگه میخوای اندامتو حفظ کنی ولی در کنارش تنقلات و بستنی و پفک و .. بخوری بیا وب من!
واست کالری همشونو نوشتم تا راحت باشی !
بیا که منتظرتمممم

انشالله یه روز میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد